У сучасних умовах економічного розвитку людський капітал набуває статусу провідної рушійної сили, яка створює конкурентні переваги на ринку та забезпечує стратегічний розвиток бізнесу. Роботодавці всього світу заінтересовані у тому, щоб їх персонал мав високий рівень професійної освіти, володів сучасними технічними засобами, розумівся на новітніх технологічних досягненнях, був здатен на розробку та реалізацію нестандартних креативних проектів. Підвищення вимог до персоналу спричиняє зміну статусу і ролі служб, які опікуються питаннями управління персоналом. Сучасні служби управління персоналом відходять від адміністративно-паперових функцій з прийому та звільнення працівників, притаманних колишнім відділам кадрів, і набувають статусу потужних підрозділів, котрі опікуються широким спектром питань пошуку, підбору, відбору, оцінювання, мотивації, професійного просування персоналу, страхування тощо.